» گوشی نوکیا ایکس 5 با قیمتی مناسب رونمایی شد ( 1397/04/27 )
» تصاویری از خودرو SUV کوچک مازراتی منتشر شد. ( 1397/04/25 )
» نوکیا 6.1 پلاس پیش از رونمایی در گیک بنچ ظاهر شد ( 1397/04/24 )
» بررسی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ ( 1397/04/23 )
» بی ام و M2 با تیونینگ M Performance معرفی شد ( 1397/04/22 )
» سامسونگ گلکسی J6 پلاس با یک باتری غول پیکر ( 1397/04/21 )
» سونی اکسپریا ایکس ای 2 پلاس با نمایشگر 6 اینچی معرفی شد ( 1397/04/21 )
» کاهش قیمت خودرو های وارداتی در بازار ایران – 20 تیر 97 ( 1397/04/20 )
» مشخصات فنی و تصاویر هواوی نوا 3 پیش از معرفی لو رفت ( 1397/04/20 )
» ربات تک تیرانداز فرانسوی به نام اسنایبات که تیر آن هرگز خطا نمی رود! ( 1397/04/19 )
» شرایط پیش فروش بسترن بی 30 در تیرماه 1397 اعلام شد ( 1397/04/19 )
» رنگ بندی آیفون های 2018 اپل متنوع تر از همیشه خواهد بود ( 1397/04/18 )
» شرایط پیش فروش خودروهای برلیانس در تیرماه 97 اعلام شد ( 1397/04/18 )
» نوکیا ایکس 5 و نوکیا 5.1 پلاس این هفته رونمایی می شوند. ( 1397/04/18 )
» نحوه تشخیص گوشی تقلبی از اورجینال ( 1397/04/17 )

10 خودروی بازار جهانی با کمترین هزینه تعمیر



10 خودرو (car) بازار جهانی که با کمترین هزینه‌ ی تعمیر و نگه‌ داری همراه هستند، معرفی می‌ کنیم. شاید با خواندن این مقاله درک بهتری از محبوبیت جهانی تویوتا کورولا پیدا کنیم.

10 خودرو (car) بازار جهانی با کمترین هزینه تعمیر

یکی از بزرگ‌ ترین مزیت‌ های خرید خودرو (car) صفر کیلومتر، گارانتی ویژه‌ی شرکتی آن است. شاید از گارانتی خودروهای داخلی تجربه‌ ی خوبی نداشته باشیم ولی این سرویس در کشورهای توسعه یافته یا حتی برخی کشورهای درحال توسعه که نمایندگی رسمی برندهای بزرگ خودروسازی در آنجا فعال هستند، تفاوت بین خرید خودرو (car) دست دوم و صفر کیلومتر را مشخص می‌ کنند. البته منطقی است که تمام سرویس‌ های تعمیرات خودرو در مدت زمان تعیین شده شامل گارانتی نمی‌ شوند. به‌ عنوان مثال هزینه‌ های تعویض روغن یا تعویض قطعاتی که در طول زمان عمر آن‌ ها تمام می‌ شود همچون لنت‌ های ترمز، تسمه‌ ها یا باتری و البته دستمزد تعمیرکار در این خدمات، جزء گارانتی شرکتی لحاظ نمی‌ شوند. ولی هزینه‌ ی خدمات تعمیر و نگه‌ داری مهم و اساسی خودرو در چند سال اول مالکیت آن (در هر برند متفاوت است) برعهده‌ ی شرکت خودروساز است.

10 خودرو (car) بازار جهانی با کمترین هزینه تعمیر

هزینه‌ ی تعمیر ونگه ‎داری یک خودرو (car) در طولانی مدت،‌ چه در مدل‌ های صفر کیلومتر و چه دست دوم از مهم‌ ترین عامل‌ های خرید است. این عامل به‌ خصوص در خودروهای دست دوم که فاقد گارانتی شرکتی هستند، اهمیتی دوچندان دارد. همانند چند مقاله‌ ی گذشته، مرجع اصلی ما در محسابه‌ ی هزینه‌ های تعمیر و نگه‌ داری خودروهای بازار جهانی، وب‌ سایت ریپیرپَل (RepairPal) است.

بر اساس پژوهش‌ های گسترده‌ ی کارشناسان این وب‌ سایت معتبر، کم‌ خرج‌ ترین خودرو های فعلی در بازار جهانی همانند سال گذشته، مدل پرطرفدار تویوتا کورولا با هزینه‌ ی تعمیر و نگه‌ داری سالانه میانگین 341 دلار است.

10 خودرو (car) بازار جهانی با کمترین هزینه تعمیر

هزینه‌ های تعمیر و نگه‌ داری خودرو های کلاس مینی‌ ون در محدود‌ی 400 تا 450 دلار و بسیار نزدیک به‌ هم قرار دارد. به‌ طوری‌ که کم‌ خرج‌ ترین مدل این کلاس هوندا اودیسه (Odyssey) با هزینه سالانه میانگین 403 دلار در برابر پرخرج‌ ترین مدل، کیا سِدونا (Sedona) با هزینه سالانه میانگین 455 دلار قرار گرفته است. در ادامه‌ ی این مطلب، براساس داده‌ های منتشر در وب‌ سایت ریپیرپل، 10 خودرو (car) پرخرج با اشاره به هزینه‌ ی تعمیر و نگه‌ داری میانگین سالانه، امتیاز کارشناسان ریپیرپل (عدد کمتر برابر با عملکرد بهتر) و قیمت پایه‌ ی آخرین مدل عرضه شده در کلاس‌ های مخلتف طبقه‌ بندی شده‌ اند. هزینه‌ های ذکر شده برای هر مدل بر اساس قیمت‌ های قطعات و خدمات تعمیرگاه‌ ها محاسبه شده است.

کلاس وانت پیکاپ‌ های سنگین: نیسان تایتان XD

10 خودرو (car) بازار جهانی با کمترین هزینه تعمیر

امتیاز وب‌ سایت ریپیرپل: 27

هزینه‌ ی تعمیر و نگه‌ داری سالانه (میانگین): 463 دلار

قیمت پایه‌ آخرین مدل: 32 هزار و 40 دلار

از سال 2003 تا به‌ امروز، دو نسل از وانت پیکاپ سنگین تایتان (Titan) با پیشرانه‌ ی 8 سیلندر V شکل 5.6 لیتری سری VK نیسان عرضه شده است. نیسان تایتان در سال 2016 و تولد نسل دوم خود پیشرانه‌ ی جدید V8 توربودیزل را هم به‌ عنوان قلب تپنده‌ ی جدید پذیرفت. نسخه‌ ی XD تایتان با هزینه‌ ی تعمیر و نگه‌ داری سالانه میانگین 463 دلار، حدود 800 دلار کم خرج‌ تر از پرهزینه‌ ترین مدل این کلاس، دم 3500 است. با این‌ حال آمار فروش این دو مدل در کشوری که بیشترین طرفداران وانت پیکاپ‌ های سنگین در آن زندگی می‌ کنند متفاوت است و آمریکایی‌ ها رم‌ های سنگین را به نیسان‌ تایتان ترجیح می‌ دهند.

کلاس وانت پیکاپ‌ های فول سایز: فورد F-150

10 خودرو (car) بازار جهانی با کمترین هزینه تعمیر

امتیاز وب‌ سایت ریپیرپل: 29

هزینه‌ ی تعمیر و نگه‌ داری سالانه (میانگین): 483 دلار

قیمت پایه‌ آخرین مدل: 27 هزار و 705 دلار

مدل پرطرفدار فورد F-150 که عضو خانواده‌ ی پرافتخار وانت‌ های سری F فورد و در واقع پرفروش‌ ترین خودرو (car) بازار آمریکا در طول چند دهه ‎ی گذشته است، برخلاف کلاس وانت‌ های سنگین و محصولات رم (Ram)، نماینده‌ ی شایسته‌ ی آمریکا به‌ عنوان کم‌ خرج‌ ترین وانت فول سایز است. فورد F-150 در تیپ‌ های مختلف با قدرت‌ های متفاوت فروخته می‌ شود. این وانت پیکاپ محبوب از تیپ XL با قیمت پایه 27 هزار و 705 دلار تا تیپ فول آپشن لیمیتد با قیمت 60 هزار و 850 دلار در دسترس آمریکایی‌ ها قرار دارد.

کلاس وانت پیکاپ‌ های سایز متوسط و کامپکت: تویوتا تاکوما

10 خودرو (car) بازار جهانی با کمترین هزینه تعمیر

امتیاز وب‌ سایت ریپیرپل: 23

هزینه‌ ی تعمیر و نگه‌ داری سالانه (میانگین): 398 دلار

قیمت پایه‌ آخرین مدل: 25 هزار و 200 دلار

ژاپنی‌ ها از سال 1995 و عرضه‌ ی اولین نسل وانت تویوتا تاکوما (Tacoma) تا سال 2015 و تولید نسل سوم آن، پیشرفت قابل توجهی کرده‌ اند. محصولات تویوتا همیشه با برچسب قابل اعتمادترین خودروهای بازر جهان شناخته می‌ شود که تاکوما نیز علاوه بر در اختیار داشتن این ویژگی، کم‌ خرج‌ ترین مدل در این کلاس نیز عنوان گرفته است. تویوتا تاکوما با هزینه‌ ی تعمیر و نگه‌داری سالانه میانگین کمتر از 400 دلار، بهتر از محصولات برند آمریکایی جی‌ ام‌ سی عمل کرده است.

کلاس مینی‌ ون: هوندا اودیسه

امتیاز وب‌ سایت ریپیرپل: 24

هزینه‌ ی تعمیر و نگه‌ داری سالانه (میانگین): 403 دلار

قیمت پایه‌ آخرین مدل: 29 هزار و 990 دلار

نسل اول اودیسه به عنوان اولین مینی‌ ون تولیدی برند ژاپنی هوندا پس از تولید و فروش در خانه در سال 1995 بر پایه پلتفرم آکورد در آمریکا عرضه شد. تا به‌ امروز پنج نسل از مینی‌ ون ایمن و پرفروش اودیسه تولید شده است. به‌ طور کلی بیشتر مینی‌ ون‌ ها هزینه‌ های تعمیر و نگه‌ داری کمی دارند؛ در واقع فاصله‌ ی اودیسه با کیا سونا، پرخرج‌ ترین مدل در این کلاس، فقط حدود 50 دلار است.

مقاله‌های مرتبط:

کلاس شاسی‌ بلند/کراس‌ اورهای بزرگ: نیسان پت‌ فایندر

10 خودرو (car) بازار جهانی با کمترین هزینه تعمیرامتیاز وب‌ سایت ریپیرپل: 24

هزینه‌ ی تعمیر و نگه‌ داری سالانه (میانگین): 406 دلار

قیمت پایه‌ آخرین مدل: 31 هزار و 40 دلار

نیسان پت‌ فایندر (یا پث‌ فایندر، Pathfinder) از قدیمی‌ ترین محصولات نیسان است در سال 2013 به چهارم سوم رسید. علاوه بر تولید از سال 1985، مدل پت‌ فایندر با داشتن شاسی یکپارچه و مستقل، بین دوبار بین کلاس‌ های شاسی‌ بلند و کراس‌ اور تعویض انجام داده است. نسل چهارم نیسان پت‌ فایندر که در سال 2017 فیس‌ لیفت شد،‌ همانند نسل دوم در کلاس کراس‌ اور قرار می‌ گیرد. با اینکه هزینه‌ ی تعمیر و نگه‌ داری کراس‌ اور سایز بزرگ نیسان، بهتر از محصولات برندهای دیگر است، اما فروش پت‌ فایندر چندان هم در سطح جهانی بالا نیست.

کلاس شاسی‌ بلند/کراس‌ اورهای سایز متوسط و کامپکت: هوندا CR-V

10 خودرو (car) بازار جهانی با کمترین هزینه تعمیر

امتیاز وب‌ سایت ریپیرپل: 22

هزینه‌ ی تعمیر و نگه‌ داری سالانه (میانگین): 385 دلار

قیمت پایه‌ آخرین مدل: 24 هزار و 150 دلار

کراس‌ اور کامپکت هوندا CR-V از سال 1995 تا 2017 در پنج نسل عرضه شده است. CR-V یکی از قدیمی‌ ترین مدل‌ های تولیدی برند ژاپنی هوندا بوده که در بازار جهانی با فروش بسیار خوبی همراه شده است. همانند کلاس کراس‌ اورهای بزرگ در این کلاس نیز، محصولات ژاپنی در برابر مدل‌ های آلمانی هزینه‌ ی تعمیر و نگه‌ داری سالانه‌ ی بسیار کمتری دارند.

کلاس اسپرت: فورد موستانگ

10 خودرو (car) بازار جهانی با کمترین هزینه تعمیر

امتیاز وب‌ سایت ریپیرپل: 27

هزینه‌ی تعمیر و نگه‌داری سالانه (میانگین): 454 دلار

قیمت پایه‌ آخرین مدل: 25 هزار و 680 دلار

همانند سال گذشته پونی‌ کار افسانه‌ ای آمریکا، فورد موستانگ (یا ماستنگ) که از سال 1965 در صنعت خودروسازی وجود دارد، کم‌ خرج‌ ترین خودروی اسپرت جهان لقب می‌ گیرد. همانطور که سال گذشته اشاره شد، اگر در مورد هزینه‌ های تعمیر و نگه‌ داری محصولات برندهای ایتالیایی مانند فراری یا لامبورگینی کنجکاو هستید، بر اساس یک ضرب‌ المثل کاملاً خودرویی؛ اصلاً نباید به فکر خرید خودرو (car) از این شرکت‌ ها بود.

کلاس سدان بزرگ: تویوتا آوالون

10 خودرو (car) بازار جهانی با کمترین هزینه تعمیر

امتیاز وب‌ سایت ریپیرپل: 23

هزینه‌ ی تعمیر و نگه‌ داری سالانه (میانگین): 388 دلار

قیمت پایه‌ آخرین مدل: 33 هزار و 500 دلار

نسل پنجم تویوتا آوالون (Avalon) برادر بزرگ‌ تر مدل پرطرفدار کمری است که به‌ تازگی در نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 رونمایی شد. با اینکه کمری در کلاس خود کم‌ خرج‌ ترین مدل نیست، ولی آوالون نماینده‌ ی ژاپنی‌ ها در خودروهای سدان بزرگ خواهد بود.

کلاس خودرو های سدان متوسط: هوندا آکورد

10 خودرو (car) بازار جهانی با کمترین هزینه تعمیر

امتیاز وب‌ سایت ریپیرپل: 21

هزینه‌ ی تعمیر و نگه‌ داری سالانه (میانگین): 351 دلار

قیمت پایه‌ آخرین مدل: 23 هزار و 570 دلار

سدان پرفروش هوندا آکورد در سال 2018 به نسل دهم وارد شد تا با به‌ روزرسانی طراحی و عملکرد فنی، همچنان یک سدان زیبا و خواستنی باشد. آکورد با هزینه تعمیر و نگه‌ داری سالانه 351 دلار، کابین جادار، تجهیزات رفاهی مدرن و کنار زدن رقیب دیرینه‌ ی خود تویوتا کمری، علاوه بر کم‌ خرج‌ ترین سدان بازار، جزء پرفروش‌ ترین مدل‌ های برند هوندا نیز محسوب می‌ شود.

کلاس خودرو های سدان کوچک: تویوتا کورولا

امتیاز وب‌ سایت ریپیرپل: 21

هزینه‌ ی تعمیر و نگه‌ داری سالانه (میانگین): 341 دلار

قیمت پایه‌ آخرین مدل: 18 هزار و 600 دلار

قانون نانوشته‌ ای در مقالات خودرویی وجود دارد که همیشه وجود تویوتا کورولا در آن تضمین شده است. محصول خوش‌ قیمت و فوق‌ العاده‌ ی تویوتا که چند هفته پیش ورود به دوازدهمین نسل (هاچ‌بک) خود را جشن گرفت، کم‌ خرج‌ ترین خودروی کلاس خود و مجموع تمام کلاس‌ ها است. کورولا با عملکرد عالی و قابل اعتماد بودن کل سیستم انتقال قدرت، پیشرانه و دیگر بخش‌ های فنی کم‌ خرج‌ ترین خودروی فعلی در بازار جهانی است.

 برای دیدن مطلب بیشتر به سایت منبع مراجعه کنید

منبع : صائین کالا نیوز




برچسب ها : 10 خودروی بازار جهانی با کمترین هزینه تعمیر ,


ادامه مطلب...

 
برای حمایت از ما بر روی دکمه G+1 کلیک کنید


به کانال تلگرامی ما به پیوندید
برای عضویت کلیک کنید