» شرایط فروش خودروهای رنو در خرداد 97 اعلام شد ( 1397/03/2 )
» افزایش قیمت سوزوکی ویتارا توسط ایران خودرو ( 1397/03/1 )
» سامسونگ گلکسی جی 6 و گلکسی جی 4 رونمایی شدند ( 1397/02/31 )
» 10 تا از بهترین خودروهای شاسی بلند لوکس سال 2018 از نظر هزینه نگهداری ( 1397/02/30 )
» پیش فروش ال جی جی 7 تینکیو دو برابر G6 در سال گذشته ( 1397/02/29 )
» معرفی بهترین کیبوردهای اندروید به همراه لینک دانلود ( 1397/02/28 )
» نگاه نزدیک به نوکیا ایکس 6 ؛ نخستین گوشی ناچ استایل نوکیا ( 1397/02/28 )
» کدام گوشی های سامسونگ آپدیت اندروید 9 را دریافت می‌کنند؟ ( 1397/02/26 )
» تماشا کنید: انفجار گوشی آیفون در یک فروشگاه تعمیرات موبایل ( 1397/02/26 )
» نتایج آزمون عمر باتری ال جی جی 7 تینکیو منتشر شد ( 1397/02/24 )
» انقلاب در راه است، تغییر استراتژی تویوتا برای ساخت خودروهای جذاب ( 1397/02/24 )
» قیمت خودرو در بازار ایران (ماشین های داخلی و وارداتی – 22 اردیبهشت 1397) ( 1397/02/22 )
» گوشی لنوو زد 5 با نمایشگر واقعا بدون حاشیه در یک عکس جدید نشان داده شد ( 1397/02/21 )
» مشخصات فنی کامل و تصاویر نوکیا ایکس لو رفت ( 1397/02/20 )
» قیمت محصولات ایران خودرو (اردیبهشت 1397) ( 1397/02/19 )

گوشی گلکسی سی ۷ پرو در هنگ کنگ عرضه می‌شود



ماه گذشته بود که گوشی گلکسی سی ۷ پرو (Samsung Galaxy C7 Pro) به صورت اختصاصی برای بازار کشور چین معرفی شد، اما خبری از عرضه آن به صورت جهانی نبود. اما با آغاز عرضه این اسمارت فون در بازار تلفن همراه کشور هنگ کنگ، احتمال ورود آن به بازار دیگر کشورها یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شده است.

هنوز امکان خرید گوشی گلکسی سی ۷ پرو برای کاربران میسر نشده است

اگرچه فعلا امکان خرید آنلاین این گوشی وجود ندارد، اما در وب‌سایت رسمی شعبه هنگ کنگ شرکت سامسونگ، نام گوشی گلکسی سی ۷ پرو به چشم می‌خورد. همچنین به‌نظر یکی از خرده‌فروشان شخص ثالث این کشور، پیش فروش گلکسی C7 Pro با قیمت ۴۳۵ دلار (۳۳۹۸ دلار هنگ کنگ) را قبول کرده است.

گلکسی سی ۷ پرو به عنوان یکی از بهترین محصولات میان رده سامسونگ، کار را برای دیگر سازندگان تلفن همراه سخت می‌کند. در مورد سخت افزار نیز به‌نظر تفاوتی میان نسخه اصلی و نسخه‌ای که وارد هنگ کنگ شده وجود ندارد.

از ویژگی‌های اصلی گوشی گلکسی سی ۷ پرو می‌توان به تراشه اسنپدراگون ۶۲۶ با پردازنده هشت هسته‌ای، ۴ گیگابایت حافظه رم، دوربین پشتی و سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و باتری ۳ هزار و ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

گوشی گلکسی سی 7 پرو




برچسب ها : گوشی گلکسی سی ۷ , گوشی گلکسی سی ۷ پرو , گوشی گلکسی سی 7 پرو , گلکسی سی 7 پرو ,


ادامه مطلب...

لپ تاپ GPD Pocket معرفی شد



سیستم‌های کامپیوتری امروز از هر زمان دیگری کوچک‌تر هستند، اما برخی از جدیدترین مدل‌ها، حتی از کوچکترین کامپیوترهای متداول نیز کوچکتر طراحی شده‌اند! در این زمینه می‌توان به مدل جی پی دی پاکت (GPD Pocket) اشاره کرد، لپ تاپی اقتصادی که اگرچه در نظر اول همچون یک اسباب‌بازی به نظر می‌رسد، اما در حقیقت یک سیستم کامپیوتری مبتنی بر ویندوز ۱۰ کامل است. نکته خوشحال‌کننده اینجاست که برای طرفداران پروپاقرص لینوکس نیز نسخه‌ای ویژه از لپ تاپ GPD Pocket تولید شده است.

مدل Pocket را در حقیقت باید دومین لپ تاپ ویندوزی ساخته شده با اندازه کوچک به دست GPD دانست که بعد از جی پی دی وین (GPD Win)، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. البته این دو کمی با یکدیگر تفاوت داشته و GPD Win بیشتر در حوزه گیمینگ تمرکز داشت. در لپ تاپ GPD Pocket شاهد یک صفحه نمایش ۷ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی هستیم. طول این لپ تاپ ۱۸ سانتی‌متر و عرض آن ۱۰ سانتی‌متر است که با مقایسه‌ای کوچک، به تشابه آن با یک جلد کتاب کاغذی متوسط می‌رسیم.

لپ تاپ GPD Pocket

لپ تاپ GPD Pocket در بخش درگاه‌های ارتباطی قابل قبول ظاهر شده است

در بخش مشخصات سخت افزاری داخلی باید به پردازنده اینتل Atom x7-Z8700 و ۴ گیگابایت حافظه رم به کار رفته در لپ تاپ GPD Pocket اشاره کرد که در مقایسه با سخت افزارهای متداول امروزی، چندان قدرتمند محسوب نمی‌شود. خوش‌بختانه برخلاف بسیاری از لپ تاپ‌های مینی و اقتصادی، شاهد تجهیز لپ تاپ GPD Pocket به انواع پورت‌ها هستیم. وجود پورت USB 3.0 و همچنین پورت USB-C، درگاه کابل HDMI به همراه پورت جک استاندارد صوتی ۳٫۵ میلی‌‎‌متری، مشکلی از بابت اتصالات باسیم در این لپ تاپ باقی نمی‌گذارند.

برای آن دسته از کاربران وفادار به دنیای لینوکس، لپ تاپ GPD Pocket در یک نسخه دیگر نیز ارائه شده که به جای ویندوز ۱۰، از سیستم عامل اوبونتو (Ubuntu) بر روی آن استفاده شده است.

برخلاف ظاهر کوچک و گول‌زننده این لپ تاپ، شرکت سازنده مدعی است تنها با یک بار شارژ می‌توان دوازده ساعت کامل از آن استفاده کرد. این لپ تاپ در وب‌سایت Indiegogo به قیمت ۳۹۹ دلار به فروش می‌رسد. همانند دیگر پروژه‌های سرمایه‌ی جمعی، ریسک بالایی وجود دارد، اما با در نظر گرفتن پیشینه GPD و موفقیت آن در ارائه لپ تاپ Win، عرضه به موقع محصولات بعد از پرداخت هزینه، تضمین خواهد شد.




برچسب ها : لپ تاپ GPD Pocket معرفی شد , لپ تاپ GPD Pocket , GPD Pocket , لپ تاپ ,


ادامه مطلب...

فهرست جامع ۴۵ فرمت رایج تولید محتوا برای دارندگان کسب و کار



پیدا کردن ایده ی خوب و اصیل برای ارضای نیاز محتوایی فزاینده ی خوانندگان گذری یا ثابت، مشتریان بالقوه و طرفداران امروز، کار سختی است. در یک پژوهش تازه، از «نداشتن دید واحد نسبت به مشتری» به عنوان بزرگ ترین مانع بازاریابی چند کاناله یاد شده است. در پژوهش مذکور مشکل به حجم پایین محتوای مورد نیاز برای دسترسی پیدا کردن به بخش های مختلف مخاطبان ربط داده شده است که دوست دارند در آن لحظه به محتوای مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

از طرف دیگر باید وسایل و رسانه هایی که مخاطب برای دسترسی یافتن به محتوای ما از آنها بهره می گیرد را نیز در نظر داشته باشیم. باید دید آیا محتوای ما مثلاً با موبایل سازگاری دارد؟ یا روی نمایشگر های کوچک به اندازه ی کافی قابل رؤیت و خوانا هست؟ آیا برای آن دسته از کسانی که به اطلاعات بیشتری نیاز دارند محتوای طولانی تر داریم؟

البته از اینجا به بعد پای فرمت های مختلف محتوا به میان می آید. باید ببینید پیامی که سعی در انتقالش دارید را از طریق متن بهتر می توان منتقل کرد یا صوت، تصویر متحرک، عکس یا غیره.

اگر فکر می کنید در انتخاب فرمت محتوا دستتان بسته است و انتخاب های زیادی ندارید، در ادامه فهرست جامعی از انواع و اقسام فرمت ها و اشکال مختلف محتوا برایتان گرد هم آورده ایم که می توانید برای تولید محتوای خود از آنها بهره بگیرید و به این فرایند شتاب ببخشید. توصیه می شود فهرست زیر را جایی ذخیره کنید. چه خودتان تولید کننده ی محتوا باشید و چه برای مقاصد کسب و کاری تان به دنبال متخصص تولید محتوا بگردید، این فهرست از گزینه های موجود دید بهتری در اختیارتان قرار خواهد داد.

فهرست زیر برای تغییر کاربری محتوا نیز کاربردی است. با استفاده از این فهرست می توانید محتوای تولید شده ی خود را در قالب ها و فرمت های گوناگون به کار بگیرید و آن را به اشکال مختلف در اختیار گروه های مختلف مخاطبان قرار دهید. برای مثال، می توانید سمینار، وبینار یا ارائه ای که داشته اید را در قالب جمع بندی روی وبلاگ منتشر کنید. تصاویری که در ارائه ی پاورپوینت خود از آنها استفاده کرده اید نیز می توانند به عنوان محتوای مستقل روی شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرند. نسخه ی صوتی وبینار شما نیز می تواند همراه با یک کتاب الکترونیکی مکمل، به عنوان پادکست منتشر شود.

Content_creation_shutterstock_131284517

پس فرصت را غنیمت بدانید و با استفاده از فهرست زیر به تنوع و غنای محتوایی خود بیافزایید:

  • مطالب «چگونه می توانیم؟»: این نوع مطالب در قالبی آموزشی، انواع و اقسام ترفند ها و دستورالعمل ها را به مخاطب شما یاد می دهند. برای مثال مطلب چگونه اندروید 7.0  نوقا را روی دستگاه های نکسوس نصب کنیم؟ یک نمونه از این دست محتواست.
  • محتوای موضوعی: این نوع مطالب با جمع آوری اطلاعات حول یک موضوع خاص، به مخاطبان شما آگاهی رسانی می کنند. برای مثال مطلب از IFA 2016 چه انتظاراتی داشته  باشیم؟ نوعی محتوای موضوعی و آگاهی رسان است.
  • بررسی های موردی: بررسی های موردی به محتوایی گفته می شود که یک نمونه ی مشخص و خاص را از جهات گوناگون مورد بررسی قرار می دهد و نتایج را با مخاطب در میان می گذارد. مثال: بررسی دیجیاتو: لپ تاپ  MSI Prestige PE60 6QE
  • نمودار و جدول: ویژگی منحصر به فرد این نوع محتوا در این است که حجم زیادی از اطلاعات را به سریع ترین و خلاصه ترین شکل ممکن به صورت یکجا در اختیار مخاطب قرار  می دهد.
  • کتاب الکترونیکی: کتاب های الکترونیکی این روز ها نقش زیادی در بالا بردن آگاهی مخاطبان دارند. در ثانی در ازای در اختیار گذاشتن کتاب الکترونیکی می توانید سرنخی  ارتباطی مثل آدرس ایمیل را نیز از مخاطب خود طلب کنید که در دراز مدت ارزش زیادی برای شما پیدا خواهد کرد.
  • خبرنامه های ایمیلی و پاسخ های خودکار: احتمالاً با این مورد آشنایی دارید. نکته ی حائز اهمیت در مورد این نوع محتوا آن است که محتوای شما باید آنقدر برای کاربر ارزش  آفرین باشد که به جای لغو یا اسپم کردن، آن را پیگیری کند.
  • تصویرسازی/کارتون: تأثیرگذاری این نوع محتوا بنا به ویژگی های منحصر به فردش می تواند بسیار بالا باشد.
  • خلاصه ی کتاب: خلاصه ی کتاب از جمله جذاب ترین انواع محتواست که برای قشر پر مشغله بسیار مفید واقع می شود و از قابلیت اشتراک گذاری خوبی برخوردار است.
  • بررسی ابزار ها: این نوع محتوا مخاطب شما را در خصوص ابزار های خاصی که برای مورد ویژه ای می توانند مورد استفاده قرار دهند آگاه می کند. مثال: جعبه ابزار: بهترین  اپلیکیشن ها برای سفارش آنلاین غذا در تهران و شهرستان ها
  • هدایا: هدایایی که از آن صحبت می کنیم لزوماً یک جنس فیزیکی گران قیمت نیست. هر یک از انواع محتوا نیز در صورتی که به اندازه ی کافی ارزش آفرین باشد می تواند بر  فرض در ازای پیوستن مخاطب به کانال تلگرام یا منشن کردن دوستان زیر پست های اینستاگرام به عنوان هدیه به رایگان و به صورت اختصاصی در اختیارش قرار بگیرد.
  • سؤالات متداول: سؤالات متداول نوعی از محتواست که از قضا بسیار کاربردی است و می تواند مخاطب زیادی داشته باشد. جامع و کامل بودن فهرست سؤالات و قانع کننده  بودن پاسخ ها نقش به سزایی در اثربخشی این مورد دارند. مثال: در مطلب نکاتی که برای ترابرد یا تعویض اپراتور موبایل خود با حفظ شماره باید بدانید با سؤالات متداولی مواجه خواهید شد که کاربران موبایل ممکن است در خصوص استفاده از طرح ترابردپذیری با آنها مواجه شوند.
  • جلسات پرسش و پاسخ: این نوع جلسات و محتوای برآمده از آنها در بسیاری موارد برای مخاطب جذابیت ویژه ای دارند.
  • وبینار: با فراگیر شدن اینترنت در میان کاربران و گستردگی جغرافیایی آنها، روز به روز بر اهمیت، ارزش و جذابیت محتوای وبیناری افزوده می شود. وبینار به بیان ساده و مختصر،  به سمینار اینترنتی گفته می شود.
  • راهنما: راهنمای استفاده از محصولات و خدمات گوناگون از جمله کاربردی ترین و پرطرفدار ترین انواع محتوا محسوب می شوند. مثال: راهنمای استراتژی های موثر Fallout 4؛  استفاده، تغییر و تعمیر پاور آرمور
  • واژه نامه: گاهی اوقات آشنایی با معنای دقیق واژه ها می تواند منبعی غنی از اطلاعات برای مخاطبان شما باشد.
  • محتوای «یک روز از زندگی»: این نوع محتوا شرح و بسط یک روز از زندگی یک شخصیت خاص یا دارنده ی یک موقعیت شغلی مثل یک مهندس گوگل را شامل می شود و به  شرح فعالیت هایی می پردازد که او در یک روز انجام می دهد.
  • اینفوگرافیک: اینفوگرافیک نیز مثل جدول و نمودار با استفاده از ترکیب جنبه ی بصری و متنی، محتوای پرطرفداری است که این روز ها زیاد به اشتراک گذاشته می شود.
  • مصاحبه: ماهیت این نوع محتوا به اندازه ی کافی شناخته شده هست. مثال: مصاحبه اختصاصی دیجیاتو با مدیر واحد تدوین استراتژی های طراحی ال جی در سئول
  • فهرست: این نوع محتوا نیز کار را برای کاربر شما ساده می کند. همین فهرست انواع محتوا بدون توضیحات تکمیلی اش می تواند مثال خوبی از این نوع محتوا باشد.
  • نقشه ی ذهنی: نقشه های ذهنی نوعی نمودار درختی هستند که برای تبیین کلمات، ایده ها، فعالیت ها یا موارد مرتبط با یک کلیدواژه مورد استفاده قرار می گیرند و هدف از  استفاده از آنها سازماندهی افکار و ساختار ذهنی افراد در خصوص یک موضوع خاص است.
  • عکس نوشته: عکس نوشته یا میم متشکل از یک عکس در پس زمینه و نوشته ای کوتاه روی آن، از جمله پرطرفدار ترین محتواهایی است که این روز ها روی شبکه های اجتماعی  به ویژه اینستاگرام طرفداران زیادی دارند و به راحتی به اشتراک گذاشته می شوند.
  • بازی آنلاین: این نوع محتوا نیز می تواند محتوای متفاوت و جذابی برای مخاطب شما باشد.
  • معرفی اپلیکیشن یا ابزار مفید: از آنجایی که حداقل روی دیجیاتو از این دست محتوا زیاد دیده اید به ذکر یک مثال بسنده می کنیم: معرفی اپلیکیشن PowerDirector؛  ویرایشگر ویدئوی حرفه ای سایبرلینک برای پلتفرم اندروید
  • ابراز عقیده: پست های ابراز عقیده یا نظر، به پست هایی گفته می شود که نویسنده در آنها به بیان نظرات خود پیرامون یکی از دغدغه هایش می پردازد. نکته ی مهم در تولید  این نوع محتوا این است که نظرات شما به چندپارگی یا دور شدن بخشی از مخاطبانتان از شما منجر نشود. این نوع محتوا معمولاً مشارکت و کامنت های زیادی جلب می کند.
  • گزارش های رسمی: گزارش های رسمی گزارش های مفصل و جامعی هستند که در خصوص موضوعی خاص از سوی نهاد مسئول مربوطه منتشر می شوند.
  • ویدیوبلاگ: یکی از شاخه های بلاگ نویسی است که در آن از ویدیو های کوتاه استفاده می شود.
  • ویدیو: محتوای ویدیویی با گسترش نفوذ و افزایش سرعت اینترنت این روز ها با استقبال بسیار چشمگیری از سوی مخاطب مواجه می شوند و هنوز آینده ی بسیار روشنی در  انتظارشان است. مثال: گزارش ویدیویی دیجیاتو از رویداد استارتاپ میت‌آپ تبریز [تماشا کنید]
  • تمپلیت: تمپلیت ها الگوهای آماده ای هستند که در بسیاری از موارد در وقت کاربران صرفه جویی زیادی می کنند و از همین رو استقبال زیادی از آنها می شود.
  • نظرسنجی: رعایت اصول و قواعد تولید این نوع محتوا بسیار حائز اهمیت است و در صورتی که کاملاً رعایت نشوند اعتبار محتوا به طور کامل زیر سؤال می رود. مثال: نظرسنجی دیجیاتو: آیا حاضر به خرید گلکسی نوت 55 هستید؟
  • ارائه: همانگونه که از نامش پیداست این نوع محتوا در ارائه ها و سخنرانی ها کاربرد دارد.
  • منابع: بسیاری از مخاطبان دوست دارند برای کسب اطلاعات بیشتر به فهرستی از منابع مربوط به موضوعی خاص دسترسی داشته باشند. در اختیار گذاشتن این فهرست منابع یا  اطلاعات کلیدی در این رابطه راه خوبی برای جلب رضایت مخاطب است.
  • نقل قول: نقل قول از جمله جذاب ترین انواع محتواست که می تواند تنوع خوبی به محتوای شما ببخشد. مثال: ۱۷ نقل قول انگیزه بخش از بزرگان
  • آزمون: آزمون ها نیز بر خلاف ظاهرشان نوعی محتوا محسوب می شوند که اتفاقاً اگر خوب تنظیم شده باشند مشارکت زیادی از سوی مخاطب جلب خواهند کرد.
  • پژوهش: محتوای پژوهشی نیز در کنار ارزش زیادی که دارد، اصول و قواعدی دارد که توجه به آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
  • رأی گیری: رأی گیری بین چند مورد از پیش مطرح شده نیز از جمله محتوا هایی است که مشارکت زیادی به همراه خواهد داشت.
  • پادکست: این روز ها یکی از پرطرفدار ترین انواع محتوا، محتوای صوتی در قالب پادکست است. خوشبختانه بستر های متنوعی برای ارائه ی پادکست در حوزه های مختلف وجود دارد که می توانند طیف تازه ای از مخاطب را با شما همراه کنند.
  • بولتن: محتوای بولتنی نیز با فرمت خاص خود به تقویم محتوایی شما تنوع خوبی خواهد بخشید.
  • کلاژ تصویری: فوتوکلاژ ها بنا به ماهیت خود جذابیت بصری و در نتیجه اثرگذاری بالایی دارند.
  • تحقیق علمی: محتوای تحقیقی و علمی نیز منبع اصلی کسب اطلاعات علمی محسوب می شود و تألیف و تولید آنها نیازمند تخصص و دقت بالایی است، اما در صورتی که درست  انجام شود اعتبار زیادی برای شما به ارمغان خواهد آورد.
  • بیانیه ی رسمی: بسیاری از کسب و کار ها برای اطلاع رسانی و قرار گرفتن در معرض دید، از انتشار بیانیه های رسمی استفاده می کنند. مثال: بیانیه رسمی همراه اول در ارتباط با  ارائه بسته ویژه اینترنت آلفا+
  • عکس/گزارش تصویری: عکس و گزارش های تصویری متشکل از چند عکس یکی از جذاب ترین انواع محتوا به شمار می روند. مثال: گزارش تصویری دیجیاتو از همایش  خودروهای مسافرتی در پیست آزادی
  • پیش بینی: تولید محتوایی که در آن پیش بینی خوبی از اوضاع حوزه یا موضوعی خاص در آینده بتوان ارائه داد به آگاهی و تسلط خوبی روی روند های حوزه ی مورد نظر نیاز دارد و برای مخاطب نیز جذابیت زیادی دارد. مثال: تقاضا برای آیفون تا پایان سال ۲۰۱۶۶ کماکان «ملایم» پیش بینی می شود
  • محتوای تولید شده توسط کاربران: این نوع محتوا این روز ها اهمیت زیادی پیدا کرده است و در صورتی که پیش نیاز های آن از جمله بیس مخاطب وجود داشته باشند  مشارکت بی نظیری از سوی مخاطبان در پی خواهد داشت و می تواند خوراک محتوایی شما را به شکل منحصر به فردی تأمین کند. فراخوان های تولید مقاله یا حتی مسابقه ی عکاسی دیجیاتو با Prisma از جمله مثال های این نوع تولید محتوا هستند.
  • اخبار: در صورت وجود دستمایه های خبری مناسب، خبر های کسب و کار شما نیز می توانند جزئی از تقویم محتوایی تان باشند.
  • گاه شمار: گاه شمار یا تایم لاین نیز یکی دیگر از انواع محتواست که می توانید در تقویم محتوایی خود بگنجانید.



برچسب ها : کسب و کار , دارندگان کسب و کار , فهرست جامع ۴۵ فرمت رایج تولید محتوا بر ,


ادامه مطلب...

بررسی موبایل های پرچمدار ۲۰۱۶ از نظر عملکرد عمر باتری



سرعت پردازش تلفن های هوشمند امروزی قبول نظر می رسد، کیفیت دوربین مناسب است و ظرفیت حافظه برای رفع نیاز بیشتر ما کفایت می کند، اما توسعه و پیشرفت باتری ها در سالهای اخیر به اندازه ی دیگر بخش های تلفن های هوشمند نبوده و بر همین اساس، تقریباً از هرکس که بپرسید، مشتاقانه تمایل دارد یک تلفن هوشمند با عمر باتری بهتر در اختیار داشته باشد.

از طرف دیگر پیدا کردن تلفن های هوشمند مجهز به باتری قابل تعویض هر روز دشوار تر می شود، خصوصاً در پرچمداران، که چنین قابلیتی در آنها کاملاً نایاب شده و به اندازه ی موبایل های اقتصادی مرسوم نیست.

بر همین اساس کاربران برای افزایش عمر باتری موبایل خود، باید به استفاده از روش های جایگزین مثل پاور بانک روی آورند. اما هیچ کدام از ما دوست نداریم تلفن هوشمندی که به یک ابزار جانبی بزرگ و سنگین متصل است را در دست داشته باشیم، در نتیجه ترجیح می دهیم تلفن هوشمندی مجهز به بالاترین عمر باتری ممکن را خریداری نماییم.

با پایان سال ۲۰۱۶، تولید کنندگان اصلی، تازه ترین پرچمداران خود را به بازار عرضه و بروزرسانی های اولیه را برای رفع نواقص و نارسایی های ابتدایی آنها منتشر کرده اند، بر همین اساس فرصت مناسبی دست داده تا با دقت بیشتری تجربه کاربری این محصولات را از نظر عمر باتری، با یکدیگر مقایسه کنیم.

در ادامه ی این مطلب نگاهی داریم به عمر باتری موبایل های اخیر بازار با تمرکز با جذاب ترین پرچمداران عرضه شده در سال ۲۰۱۶٫

پرچمداران عمده در سال ۲۰۱۶ به ترتیب ظرفیت باتری

  • Huawei Mate 9 با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • Samsung Galaxy S7 Edge با ظرفیت ۳۶۰۰ میلی آمپر ساعت
  • Google Pixel XL با ظرفیت ۳۴۵۰ میلی آمپر ساعت
  • LG V20 با ظرفیت ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعت
  • HTC 10 با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • Xiaomi Mi5 با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • Huawei P9 با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • Xperia XZ با ظرفیت ۲۹۰۰ میلی آمپر ساعت
  • iPhone 7 Plus با ظرفیت ۲۹۰۰ میلی آمپر ساعت
  • iPhone 7 با ظرفیت ۱۹۶۰ میلی آمپر ساعت

پرچمداران عمده در سال ۲۰۱۶ به ترتیب اندازه نمایشگر

  • Huawei Mate 9 با اندازه ۵٫۹ اینچ
  • LG V20 با اندازه ۵٫۷ اینچ
  • Google Pixel XL با اندازه ۵٫۵ اینچ
  • Samsung Galaxy S7 Edge با اندازه ۵٫۵ اینچ
  • iPhone 7 Plus با اندازه ۵٫۵ اینچ
  • Huawei P9 با اندازه ۵٫۲ اینچ
  • HTC 10 با اندازه ۵٫۲ اینچ
  • Sony Xperia XZ با اندازه ۵٫۲ اینچ
  • Xiaomi Mi 5S با اندازه ۵٫۲ اینچ
  • iPhone 7 با اندازه ۴٫۷ اینچ

پرچمداران عمده در سال ۲۰۱۶ به ترتیب رزولوشن نمایشگر

  • LG V20 با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل
  • Google Pixel XL با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل
  • Samsung Galaxy S7 Edge با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل
  • HTC 10 با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل
  • Xiaomi Mi 5S با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
  • Sony Xperia XZ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
  • Huawei P9 با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
  • Huawei Mate 9 با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
  • iPhone 7 Plus با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
  • iPhone 7 با رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل

از بین رقبای مطرح، Mate 9 با فاصله بالاترین ظرفیت باتری را دارد، اما این تلفن هوشمند در عین حال به دلیل اندازه ی بزرگ در دسته ی فبلت ها قرار می گیرد و بر همین اساس باتری بزرگتری هم نیاز دارد.

اما بین موبایل های هوشمند با اندازه مرسوم کوچکتر، بالاترین ظرفیت باتری به Galaxy S7 Edge اختصاص دارد. این تلفن هوشمند ضمناً از نظر اندازه در رده های پایین تری است که نشان می دهد از نسبت مناسب تری بین ابعاد و ظرفیت باتری بهره می برد.

از طرف دیگر LG V20 از نظر اندازه پس از فبلت هوآوی قرار می گیرد و از نظر رزولوشن حتی بدون در نظر گرفتن نمایشگر دوم هم در صدر جدول است، آن هم در حالی که از نظر ظرفیت باتری جایگاهی بالاتر از چهارم ندارد، در نتیجه انتظار می رود برای رقابت با دشواری هایی روبرو گردد.

البته موارد دیگری هم از جمله قدرت پردازنده می تواند در میزان مصرف باتری دستگاه موثر باشند، اما این موضوع تا حد زیادی به میزان بهینه سازی های سخت افزاری و نرم افزاری هر سازنده بستگی دارد و بر همین اساس از لیست کردن رقبا بر اساس قدرت پردازش صرف نظر کردیم.

برای مقایسه دقیق عملکرد باتری پرچمداران اخیر، یک استفاده ی ترکیبی شامل ۱ ساعت مکالمه، ۲ ساعت پخش ویدیو و ۳ ساعت وبگردی را در نظر گرفتیم تا مشخص شود پس از آن چقدر طول می کشد شارژ باتری هریک از رقبا به پایان برسد.

در این حالت گلکسی اس ۷ اج می تواند تا ۹۲ ساعت به فعالیت خود ادامه دهد، رقمی که نشان می دهد پرچمدار زیبای سامسونگ بین عمده ترین رقبای خود مقام نخست را در اختیار دارد و تا دو روز استفاده از این تلفن هوشمند با هر شارژ هم به هیچ عنوان دور از ذهن محسوب نمی شود.

مقام دوم با رقم ۸۴ ساعت به Mi 5S شیائومی تعلق می گیرد که نسخه ی بهبودیافته از پرچمدار پیشین شرکت چینی به حساب می آید، هرچند همین افزایش قدرت سخت افزاری دستگاه عمر باتری مدل جدید را نسبت به نسل قبل از خود کاهش داده است.

در مقام سوم بالاخره به میت ۹ هوآوی می رسیم که ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت در دل خود دارد و به راحتی می تواند در شرایطی که برای دستگاه تعریف کردیم، تا ۸۲ ساعت به فعالیت خود ادامه دهد.

مقام چهارم و پنجم هم به نسخه ی بزرگ از موبایل های پرچمدار گوگل و اپل می رسد که نشان می دهد تولید همزمان سخت افزار و نرم افزار به دست یک سازنده ی واحد می تواند به مصرف انرژی بهینه تر منجر گردد، خصوصاً در مورد پلتفرم اپل که نیمی از ظرفیت رقبای اندرویدی برای فعالیت آن کفایت می کند.

بر اساس بنچمارک انجام گرفته و استفاده ی ترکیبی که تعریف کردیم، لیست نهایی مدت زمان عمر باتری هر محصول با هر شارژ به این شکل خواهد بود:

البته باید توجه داشته باشید که رابط کاربری و معماری سخت افزار هر شرکت سازنده با دیگران متفاوت است، در نتیجه امکان دارد برای مثال نیم ساعت مرور وب روی یکی از تلفن های هوشمند ۵ درصد از شارژ باتری را کاهش دهد و همین کار روی موبایلی دیگر تنها ۱ درصد از عمر باتری کم کند.

بر همین اساس اگر میزان استفاده ی شما از وبگردی، پخش ویدیو روی نمایشگر و مکالمه نسبت به مقادیری که ما در نظر گرفتیم متفاوت باشد، احتمالاً با رده بندی متفاوتی هم روبرو خواهید شد.

اما اگر این میزان استفاده نیازهای روزمره ی شما را مرتفع می کند، می توانید نتایج ثبت شده را به عنوان معیار دقیقی برای مقایسه ی محصولات موجود مورد استفاده قرار دهید.

در پایان بد نیست اشاره کنیم که Xiaomi Mi Max هم در این تست حضور داشت و رقم ۱۰۸ ساعت را ثبت کرد که کاملاً چشمگیر است و از عملکرد عالی این محصول نسبت به رقبا حکایت دارد، اما فبلت ۶٫۴ اینچی شیائومی بزرگتر از آن است که بتوانیم آن را به شکل عمومی پیشنهاد دهیم.

در نتیجه این تلفن هوشمند را از گردونه ی رقابت خارج کردیم، اما اگر بالاترین عمر باتری را می خواهید و اندازه ی بسیار بزرگ دستگاه هم برای شما اهمیتی ندارد، Mi Max بر اساس بنچمارک های انجام شده به راحتی می تواند با هر شارژ بین ۲ تا ۳ روز شما را از شارژ مجدد باتری بی نیاز کند.




برچسب ها : بررسی موبایل های پرچمدار ۲۰۱۶ از نظر عملکرد عمر باتری , عملکرد عمر باتری , بررسی موبایل های پرچمدار ۲۰۱۶ ,


ادامه مطلب...

کانال تلگرام



بهترین کانال تلگرامی تکنولوژی و فناوری

اخبار تکنولوژی و فناوری رو دست اول در گوشی خود بخوانید

اخبار تکنولوژی


آدرس کانال اخبار تکنولوژی:







برچسب ها : کانال تلگرام , تلگرام , بهترین کانال تلگرام , کانال اخبار تکنولوژی و فناوری , کانال تلگرامی اخبار تکنولوژی , کانال اخبار تلگرامی , کانال تلگرامی اخبار ,


ادامه مطلب...

 
برای حمایت از ما بر روی دکمه G+1 کلیک کنید


به کانال تلگرامی ما به پیوندید
برای عضویت کلیک کنید